Autorijden in 2025
Er verandert veel voor automobilisten in 2025. De wegenbelasting voor elektrische en hybride auto’s gaat op de schop, boetes gaan omhoog en tanken blijft onverminderd duur.
Wat moet je weten over autorijden in 2025? We praten je bij, geven tips en vertellen wat de ANWB vindt van deze veranderingen.
Direct naar:
01
Wegenbelasting
02
Tanken
03
Elektrisch rijden
04
Tol betalen
05
Maximale snelheid
08
Autoverzekering
07
Boetes & flitsers
06
Autotrends
1. Veel meer wegenbelasting
Voor EV’s en plug-in hybride
De grootste verandering in 2025 is de Motorrijtuigenbelasting (MRB), ofwel de wegenbelasting. Tenminste, voor bezitters van een elektrische auto of plug-in hybride.
Want voor benzine- en dieselauto’s verandert er weinig.
Bezit je een EV of plug-in hybride? Dan krijg je vanaf 2025 minder korting op de wegenbelasting. Anders gezegd: je gaat meer betalen. Flink meer.
‘De ANWB wil graag dat er een gewichtscorrectie blijft voor elektrische auto's. Nu zijn elektrische auto's zwaarder dan een gelijkwaardige benzinevariant’, aldus ANWB-belangenbehartiger Geordie Kooiman.
‘Wat de ANWB betreft worden de elektrische auto's gecompenseerd voor hun meergewicht, zodat mensen met een elektrische auto niet meer gaan betalen dan wanneer ze in een brandstofauto zouden rijden.’
Benieuwd wat jouw auto gaat kosten in 2025?
Bereken het met de ANWB Autokosten Tool →
Dit ‘omweggetje’ van 2 minuten
kan 19 euro
besparen
Zelf het goedkoopste tankstation in de buurt of langs je route vinden?
De actuele prijzen van alle tankstations in Nederland vind je in de ANWB Onderweg app →
Ook midden in het land bespaar je met een ommetje van slechts 5 minuten (3,8 km) met gemak 32 cent per liter:
Esso Express Biltse Rading, Biltse Rading 100, Utrecht € 1,87*
Esso Nijpoort (A27 wz), Rijksweg A27 Westzijde, Maartensdijk
€ 2,19*
2. Tanken blijft duur
Maar besparen kan makkelijk
Tanken is nog altijd duur. Ondanks dat het kabinet bekend maakte de huidige korting op accijns (benzine 17,3 cent per liter en diesel 11,1 cent) in 2025 te zullen handhaven.
Desondanks zijn prijzen van meer dan € 2 per liter benzine en € 1,90 per liter diesel – zeker aan de snelweg – eerder regel dan uitzondering.
Anders gezegd: de korting op accijns maakt tanken zeker niet goedkoop.
Geordie Kooiman, ANWB-belangenbehartiger: ‘De ANWB is erg blij dat het kabinet heeft besloten om de accijnskorting nog een jaar door te voeren. Uit ANWB onderzoek bleek dat bij hoge brandstofprijzen veel mensen in de knel kwamen met hun maandelijkse kosten.’
En gelukkig kun je makkelijk veel geld besparen op iedere tankbeurt. De verschillen tussen ‘dure’ stations (doorgaans gelegen aan de snelweg) en goedkope stations (vaak onbemande stations buiten de snelweg) worden namelijk steeds groter. Zo blijkt uit prijsonderzoek van alle tankstations in Nederland.
Besparen op brandstof?
Ga hypermilen in 2025! →
Maar meer betaalbare modellen
3. Elektrisch rijden: subsidie verdwijnt
De motorrijtuigenbelasting wordt vooral bepaald door het gewicht van een auto. Juist daarom gaan EV-rijders de komende jaren flink veel wegenbelasting betalen: onder meer door het accupakket zijn elektrische auto’s veel zwaarder dan ‘gewone’ auto’s.
Ook verdwijnt per 1 januari 2025 de subsidie voor nieuwe en tweedehands EV’s. Nu krijg je nog respectievelijk € 2950 en € 2000 bij aanschaf van een elektrische auto.
Klinkt aantrekkelijk? Bekijk onze Top-10 (goedkoopste) tweedehands elektrische auto’s →
Geordie Kooiman, ANWB-belangenbehartiger: ‘Er is nog een gat tussen wat mensen voor een elektrische auto kunnen betalen en wat een elektrische auto kost. Een aanschafsubsidie voor nieuwe en/of tweedehands elektrische auto's kan helpen om dit gat te overbruggen en te zorgen dat elektrisch rijden voor meer mensen aantrekkelijk wordt.’
Het goede nieuws
Er komen steeds meer aantrekkelijk geprijsde elektrische auto’s op de markt. Zo komen er in 2025 een reeks nieuwe elektrische stadsauto’s aan van bekende merken als Hyundai, Renault en Volkswagen, en nieuwkomers als het Chinese Leapmotor.
En elektrisch laden blijft – zeker als dat thuis kan, of nog beter, met zonnepanelen – goedkoper dan tanken.
‘Wat de ANWB betreft worden EV’s gecompenseerd voor hun meergewicht, zodat mensen met een elektrische auto niet meer gaan betalen’
Ook tweedehands elektrische auto’s worden flink goedkoper in 2025. Dat komt met name doordat grote aantallen EV’s van leasemaatschappijen op de tweedehandsmarkt komen.
Tweedehands Tesla voor minder dan € 15.000
Voorbeeld: een tweedehands Tesla Model 3 koop je op dit moment vanaf zo’n € 15.000. Begin 2024 was dat nog zo’n € 20.000.
Naar verwachting zal die prijs van deze populaire EV nog verder dalen in de loop van 2025.
Andere modellen waarvan de occasionprijzen flink zullen dalen zijn onder meer de BMW i3S, Hyundai Ionic, KIA e-Niro en Jaguar I-Pace.
Ben je van plan om een elektrische auto te kopen, nieuw óf tweedehands?
Dan kun je dat het best vóór 31 december doen. Want de subsidiepot is nog niet op.
Op moment van schrijven was er alleen voor gebruikte elektrische auto’s nog ca. 5 miljoen euro aan subsidie beschikbaar.
Let op!
Betalen kan alléén elektronisch: zowel ‘prepaid’ als achteraf op www.e-tol.nl. En dat loopt best op als je dagelijks over deze route forenst: dan gaat de A24 je ruim € 15 per week kosten (zo'n € 700 per jaar).
Overigens blijft het aantal toltrajecten in Nederland gelijk, want de Westerscheldetunnel is gratis vanaf 1 januari 2025. Er staan op korte termijn geen andere tolwegen gepland in Nederland.
4. Tol betalen
€ 1,51 kost een enkele reis met een personenauto door de nieuwe Blankenburgtunnel. Neem je de vrachtwagen, dan betaal je meer dan
€ 9.
Dit gloednieuwe stukje snelweg – 4 kilometer lang – heet de A24, verbindt Vlaardingen met Rozenburg in het Rotterdamse havengebied en moet vooral de Beneluxtunnel ontlasten.
Primeur: het is de eerste elektronische tolweg in Nederland.
→ Wist je dat de ANWB Onderweg app ook de toltarieven op je route aangeeft? En dat je met de app bij het routeplannen en navigeren kan kiezen om tolwegen te vermijden?
Wegen waar
130 km/u weer wordt ingevoerd
5. 130 kilometer per uur
Het nieuwe kabinet kondigde het met veel tromgeroffel aan: in 2025 mogen we overdag weer 130 km/u rijden.
In de praktijk blijkt het waarschijnlijk om slechts vier korte trajecten te gaan: stukken snelweg in Drenthe, Flevoland, Groningen en de snelweg over de Afsluitdijk.
In totaal slechts 66 kilometer snelweg: ongeveer 2,5% van het Nederlandse snelwegnetwerk.
Wat vind jij hiervan?
Goed idee of niet? 💬 😡 🗯️
Laat het weten in de comments op Facebook 👉
Maximaal 30 km/u
Daar staat tegenover dat er op flink meer wegen in grote steden een maximum van 30 km/u gaat gelden:
In Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Utrecht zijn er nú al grote 30 km/u-zones.
Utrecht breidt het aantal straten verder uit in 2025.
Onder meer Nijmegen en Arnhem hebben daar vergevorderde plannen voor.
Per 1 januari 2025 wordt er in Rotterdam in maar liefst 115 straten een maximumsnelheid van 30 km/u ingevoerd, straten waar je nu nog 50 km/u mag rijden.
6. In deze auto’s gaan we rijden
ANWB-autojournalist Gert Wisse voorspelt: dit worden de verkooptoppers van 2025.
‘Fiat is erin geslaagd een waardige opvolger te bouwen van zijn iconische Panda.’
‘Nu verkrijgbaar met elektrische aandrijving, maar er komt een mild-hybride versie. Handig: de spiraal-oplaadkabel ligt nooit op straat en rolt zichzelf op zodat je nooit meer vieze handen hebt.'
‘Al jaren een Europees verkoopsucces en onlangs helemaal opgefrist.'
‘Belangrijkste wijziging: hij is er nu ook als stekkerhybride, waardoor het brandstofverbruik lekker laag blijft; hij kan tot 123 kilometer ver komen, louter op stroom. Biedt tot 2.105 liter bagageruimte en je kan ’m uitrusten als zevenzitter.’
‘Uitgerust met Artificial Intelligence zodat je de auto vragen kan stellen (en meestal een zinvol antwoord krijgt).’
‘Een actieradius van maximaal 600 kilometer en de mogelijkheid om ’m te gebruiken als thuisbatterij.
Achilleshiel: de ruimte op de achterbank is beperkt. Lange pubers zitten met hun hoofd tegen het dak.’
27.403
24.062
22.805
20.058
16.600
Meest verkochte merken in 2024*
KIA
Volvo
Toyota
Tesla
Volkswagen
12.557
9.208
8.103
7.279
6.143
Meest verkochte modellen in 2024*
Tesla Model Y
KIA Niro
Volvo EX30
Tesla Model 3
Volvo XC40/EX40
* Verkoopcijfers nieuwe auto’s van eerste drie kwartalen 2024
Top 5 meest verkochte auto's 2024
7. Hogere boetes en ‘focusflitsers’
Verkeersboetes worden wéér duurder in 2025. Een van de hoogste boetebedragen is rijden met de telefoon in je hand: dat gaat € 430 kosten in 2025.
Alleen bumperkleven, te hard rijden en parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats die gereserveerd is voor een specifiek voertuig kunnen duurder uitpakken.
Zie hier de complete lijst van voorgestelde boetebedragen voor 2025 →
Ondanks het hoge boetebedrag wordt de telefoon nog té vaak gebruikt achter het stuur en hebben hogere boetebedragen weinig effect. Zo werden er in 2023 199.000 boetes gegeven voor dit vergrijp.
Daarom zet de overheid in op focusflitsers: flitsers met een vaste plek die met meerdere camera’s in je auto kunnen kijken. Alleen al de gemeente Den Haag gaat 26 focusflitsers plaatsen in 2025.
*Let op: De nieuwe voorgestelde boetebedragen moeten gaan gelden vanaf 1 januari 2025. Pas na publicatie in het Staatsblad zijn de bedragen en de ingangsdatum definitief. Deze kunnen dus nog afwijken. De boetebedragen die gelden tot de ingangsdatum van het definitieve wijzigingsbesluit kan je raadplegen via de OM boetebase.
Maar slim besparen kan
8. Autoverzekering duurder
Autoverzekeringen zijn flink duurder geworden in 2024. Gemiddeld betaal je zo’n € 120 per jaar meer dan in 2023, blijkt uit onderzoek van geld.nl. Die gemiddelde premie zal in 2025 nog hoger worden.
Uit cijfers van BOVAG blijkt dat de kosten voor schadeherstel blijven toenemen voor verzekeraars. Dat komt door hogere personeelskosten, steeds complexere auto’s en duurdere materialen.
Ook de opkomst van elektrische auto’s speelt een rol: reparaties zijn vaak duurder dan bij brandstofauto’s. En dat zie je terug in de premie.
Autoverzekeringen vergelijken is daarom altijd een verstandige optie.
Met de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering snijdt het mes aan twee kanten. Want met deze verzekering kun je je rijgedrag bijhouden met een app. Hoe veiliger je rijdt, hoe hoger je rijscore.
Ben je een ‘zeer veilige rijder’? Dan kun je tot 30% korting krijgen op je premie. En dat scheelt tot tientallen euro’s per maand.
Bovendien: door veilig te rijden loop je minder kans op blikschade of erger. De rijscore wordt onder meer bepaald door het analyseren van je snelheid, manier van remmen, optrekken en nemen van bochten.
30% korting op je premie
Tekst: Joris van Drooge | Infographics: Tjirp Studio
Hoe ga jij rijden in 2025?
Met de ANWB File Alerts
Nu in de Onderweg-app
Naar boven
Autorijden in 2025
Er verandert veel voor automobilisten in 2025. De wegenbelasting voor elektrische en hybride auto’s gaat op de schop, boetes gaan omhoog en tanken blijft onverminderd duur.
Wat moet je weten over autorijden in 2025? We praten je bij, geven tips en vertellen wat de ANWB vindt van deze veranderingen.
Direct naar:
01
Wegenbelasting
02
Tanken
03
Elektrisch rijden
04
Tol betalen
05
Maximale snelheid
08
Autoverzekering
07
Boetes & flitsers
06
Autotrends
27.403
24.062
22.805
20.058
16.600
Meest verkochte merken in 2024*
KIA
Volvo
Toyota
Tesla
Volkswagen
12.557
9.208
8.103
7.279
6.143
Meest verkochte modellen in 2024*
Tesla Model Y
KIA Niro
Volvo EX30
Tesla Model 3
Volvo XC40/EX40
* Verkoopcijfers nieuwe auto’s van eerste drie kwartalen 2024
Top 5 meest verkochte auto's 2024
Verkeersboetes worden wéér duurder in 2025. Een van de hoogste boetebedragen is rijden met de telefoon in je hand: dat gaat € 430 kosten in 2025.
Alleen bumperkleven, te hard rijden en parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats die gereserveerd is voor een specifiek voertuig kunnen duurder uitpakken.
Zie hier de complete lijst van voorgestelde boetebedragen voor 2025 →
Ondanks het hoge boetebedrag wordt de telefoon nog té vaak gebruikt achter het stuur en hebben hogere boetebedragen weinig effect. Zo werden er in 2023 199.000 boetes gegeven voor dit vergrijp.
Daarom zet de overheid in op focusflitsers: flitsers met een vaste plek die met meerdere camera’s in je auto kunnen kijken. Alleen al de gemeente Den Haag gaat 26 focusflitsers plaatsen in 2025.
7. Hogere boetes en ‘focusflitsers’
Met de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering snijdt het mes aan twee kanten. Want met deze verzekering kun je je rijgedrag bijhouden met een app. Hoe veiliger je rijdt, hoe hoger je rijscore.
Ben je een ‘zeer veilige rijder’? Dan kun je tot 30% korting krijgen op je premie. En dat scheelt tot tientallen euro’s per maand.
Bovendien: door veilig te rijden loop je minder kans op blikschade of erger. De rijscore wordt onder meer bepaald door het analyseren van je snelheid, manier van remmen, optrekken en nemen van bochten.
30% korting op je premie
*Let op: De nieuwe voorgestelde boetebedragen moeten gaan gelden vanaf 1 januari 2025. Pas na publicatie in het Staatsblad zijn de bedragen en de ingangsdatum definitief. Deze kunnen dus nog afwijken. De boetebedragen die gelden tot de ingangsdatum van het definitieve wijzigingsbesluit kan je raadplegen via de OM boetebase.
Maar slim besparen kan
8. Autoverzekering duurder
Autoverzekeringen zijn flink duurder geworden in 2024. Gemiddeld betaal je zo’n € 120 per jaar meer dan in 2023, blijkt uit onderzoek van geld.nl. Die gemiddelde premie zal in 2025 nog hoger worden.
Uit cijfers van BOVAG blijkt dat de kosten voor schadeherstel blijven toenemen voor verzekeraars. Dat komt door hogere personeelskosten, steeds complexere auto’s en duurdere materialen.
Ook de opkomst van elektrische auto’s speelt een rol: reparaties zijn vaak duurder dan bij brandstofauto’s. En dat zie je terug in de premie.
Autoverzekeringen vergelijken is daarom altijd een verstandige optie.
‘Fiat is erin geslaagd een waardige opvolger te bouwen van zijn iconische Panda.’
‘Nu verkrijgbaar met elektrische aandrijving, maar er komt een mild-hybride versie. Handig: de spiraal-oplaadkabel ligt nooit op straat en rolt zichzelf op zodat je nooit meer vieze handen hebt.'
‘Al jaren een Europees verkoopsucces en onlangs helemaal opgefrist.'
‘Belangrijkste wijziging: hij is er nu ook als stekkerhybride, waardoor het brandstofverbruik lekker laag blijft; hij kan tot 123 kilometer ver komen, louter op stroom. Biedt tot 2.105 liter bagageruimte en je kan ’m uitrusten als zevenzitter.’
‘Uitgerust met Artificial Intelligence zodat je de auto vragen kan stellen (en meestal een zinvol antwoord krijgt).’
‘Een actieradius van maximaal 600 kilometer en de mogelijkheid om ’m te gebruiken als thuisbatterij.
Achilleshiel: de ruimte op de achterbank is beperkt. Lange pubers zitten met hun hoofd tegen het dak.’
Voor EV’s en plug-in hybride
1. Veel meer wegenbelasting
De grootste verandering in 2025 is de Motorrijtuigenbelasting (MRB), ofwel de wegenbelasting. Tenminste, voor bezitters van een elektrische auto of plug-in hybride.
Want voor benzine- en dieselauto’s verandert er weinig.
Bezit je een EV of plug-in hybride? Dan krijg je vanaf 2025 minder korting op de wegenbelasting. Anders gezegd: je gaat meer betalen. Flink meer.
Wat kost jouw auto in 2025?
Bereken het hier →
‘De ANWB wil graag dat er een gewichtscorrectie blijft voor elektrische auto's. Nu zijn elektrische auto's zwaarder dan een gelijkwaardige benzinevariant’, aldus ANWB-belangenbehartiger Geordie Kooiman.
‘Wat de ANWB betreft worden de elektrische auto's gecompenseerd voor hun meergewicht, zodat mensen met een elektrische auto niet meer gaan betalen dan wanneer ze in een brandstofauto zouden rijden.’
Maar besparen kan makkelijk
2. Tanken blijft duur
Tanken is nog altijd duur. Ondanks dat het kabinet bekend maakte de huidige korting op accijns (benzine 17,3 cent per liter en diesel 11,1 cent) in 2025 te zullen handhaven.
Desondanks zijn prijzen van meer dan € 2 per liter benzine en € 1,90 per liter diesel – zeker aan de snelweg – eerder regel dan uitzondering.
Anders gezegd: de korting op accijns maakt tanken zeker niet goedkoop.
Geordie Kooiman, ANWB-belangenbehartiger: ‘De ANWB is erg blij dat het kabinet heeft besloten om de accijnskorting nog een jaar door te voeren. Uit ANWB onderzoek bleek dat bij hoge brandstofprijzen veel mensen in de knel kwamen met hun maandelijkse kosten.’
En gelukkig kun je makkelijk veel geld besparen op iedere tankbeurt. De verschillen tussen ‘dure’ stations (doorgaans gelegen aan de snelweg) en goedkope stations (vaak onbemande stations buiten de snelweg) worden namelijk steeds groter. Zo blijkt uit prijsonderzoek van alle tankstations in Nederland.
Dit ‘omweggetje’ van 2 minuten
kan 19 euro
besparen
Zelf het goedkoopste tankstation in de buurt of langs je route vinden?
De actuele prijzen van alle tankstations in Nederland vind je in de ANWB Onderweg app →
Ook midden in het land bespaar je met een ommetje van slechts 5 minuten (3,8 km) met gemak 32 cent per liter:
Esso Express Biltse Rading, Biltse Rading 100, Utrecht € 1,87*
Esso Nijpoort (A27 wz), Rijksweg A27 Westzijde, Maartensdijk
€ 2,19*
Besparen op brandstof?
Ga hypermilen in 2025! →
‘Wat de ANWB betreft worden EV’s gecompenseerd voor hun meergewicht, zodat mensen met een elektrische auto niet meer gaan betalen’
3. Elektrisch rijden: subsidie verdwijnt
Maar meer betaalbare modellen
De motorrijtuigenbelasting wordt vooral bepaald door het gewicht van een auto. Juist daarom gaan EV-rijders de komende jaren flink veel wegenbelasting betalen: onder meer door het accupakket zijn elektrische auto’s veel zwaarder dan ‘gewone’ auto’s.
Ook verdwijnt per 1 januari 2025 de subsidie voor nieuwe en tweedehands EV’s. Nu krijg je nog respectievelijk € 2950 en € 2000 bij aanschaf van een elektrische auto.
Klinkt aantrekkelijk? Bekijk onze Top-10 (goedkoopste) tweedehands elektrische auto’s →
Geordie Kooiman, ANWB-belangenbehartiger: ‘Er is nog een gat tussen wat mensen voor een elektrische auto kunnen betalen en wat een elektrische auto kost. Een aanschafsubsidie voor nieuwe en/of tweedehands elektrische auto's kan helpen om dit gat te overbruggen en te zorgen dat elektrisch rijden voor meer mensen aantrekkelijk wordt.’
Het goede nieuws
Er komen steeds meer aantrekkelijk geprijsde elektrische auto’s op de markt. Zo komen er in 2025 een reeks nieuwe elektrische stadsauto’s aan van bekende merken als Hyundai, Renault en Volkswagen, en nieuwkomers als het Chinese Leapmotor.
En elektrisch laden blijft – zeker als dat thuis kan, of nog beter, met zonnepanelen – goedkoper dan tanken.
Ook tweedehands elektrische auto’s worden flink goedkoper in 2025. Dat komt met name doordat grote aantallen EV’s van leasemaatschappijen op de tweedehandsmarkt komen.
Tweedehands Tesla voor minder dan € 15.000
Voorbeeld: een tweedehands Tesla Model 3 koop je op dit moment vanaf zo’n € 15.000. Begin 2024 was dat nog zo’n € 20.000.
Naar verwachting zal die prijs van deze populaire EV nog verder dalen in de loop van 2025.
Andere modellen waarvan de occasionprijzen flink zullen dalen zijn onder meer de BMW i3S, Hyundai Ionic, KIA e-Niro en Jaguar I-Pace.
Wegen waar
130 km/u weer wordt ingevoerd
Het nieuwe kabinet kondigde het met veel tromgeroffel aan: in 2025 mogen we overdag weer 130 km/u rijden.
In de praktijk blijkt het waarschijnlijk om slechts vier korte trajecten te gaan: stukken snelweg in Drenthe, Flevoland, Groningen en de snelweg over de Afsluitdijk.
In totaal slechts 66 kilometer snelweg: ongeveer 2,5% van het Nederlandse snelwegnetwerk.
5. 130 kilometer per uur
→ Wist je dat de ANWB Onderweg app ook de toltarieven op je route aangeeft? En dat je met de app bij het routeplannen en navigeren kan kiezen om tolwegen te vermijden?
Betalen kan alléén elektronisch: zowel ‘prepaid’ als achteraf op www.e-tol.nl. En dat loopt best op als je dagelijks over deze route forenst: dan gaat de A24 je ruim € 15 per week kosten (zo'n € 700 per jaar).
Overigens blijft het aantal toltrajecten in Nederland gelijk, want de Westerscheldetunnel is gratis vanaf 1 januari 2025. Er staan op korte termijn geen andere tolwegen gepland in Nederland.
€ 1,51 kost een enkele reis met een personenauto door de nieuwe Blankenburgtunnel. Neem je de vrachtwagen, dan betaal je meer dan
€ 9.
Dit gloednieuwe stukje snelweg – 4 kilometer lang – heet de A24, verbindt Vlaardingen met Rozenburg in het Rotterdamse havengebied en moet vooral de Beneluxtunnel ontlasten.
Primeur: het is de eerste elektronische tolweg in Nederland.
4. Tol betalen
Tekst: Joris van Drooge | Infographics: Tjirp Studio
ANWB-autojournalist Gert Wisse voorspelt: dit worden de verkooptoppers van 2025.
6. In deze auto’s gaan we rijden
Maximaal 30 km/u
Daar staat tegenover dat er op flink meer wegen in grote steden een maximum van 30 km/u gaat gelden:
In Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Utrecht zijn er nú al grote 30 km/u-zones.
Utrecht breidt het aantal straten verder uit in 2025.
Onder meer Nijmegen en Arnhem hebben daar vergevorderde plannen voor.
Per 1 januari 2025 wordt er in Rotterdam in maar liefst 115 straten een maximumsnelheid van 30 km/u ingevoerd, straten waar je nu nog 50 km/u mag rijden.
Wat vind jij hiervan?
Goed idee of niet? 💬 😡 🗯️
Laat het weten in de comments op Facebook 👉
Hoe ga jij rijden in 2025?
Met de ANWB File Alerts
Nu in de Onderweg-app
Naar boven